dijous, 26 de febrer del 2015

Kahoot! Preguntant grans qüestions...

Kahoot és una eina d'aprenentatge basat en el joc que es pot utilitzar a totes les àrees, incloses les ciències experimentals. Ens permet als mestres i estudiants investigar, crear, col·laborar i compartir coneixements. No obstant és necessari tenir dispositius mòbils a l'aula.
Aquesta eina no és només pels docents i alumnes sinó que també ho podem utilitzar per les reunions de claustre, de pares, assembleas amb tots els estudiants i molts més.
Un cop començat el joc els participants hauran d'anar responent a les preguntes que se'ls planteja a la pantalla del projector o PDI a través del dispositiu.



Tal com ens comenten al web Kahoot! funciona a través de crear i jugar amb concursos, debats, i fins i tot enquestes utilitzant qualsevol dispositiu amb un navegador web... incloent un ordinador portàtil, iPad, iPhone, iPod, Android. Chromebook, Windows phone o PC i més. 


Crear

A través d'un simple "arrossegar i deixar anar" de l'eina de creació (utilitzant qualsevol dispositiu), crear qüestionaris amb imatges i vídeos, basat en continguts educatius o contingut públic per jugar.

És ràpid, intuïtiu i divertit!

Llançament

Involucrar la PDI o el projector de la sala a la part davantera centra l'atenció mitjançant la projecció de la prova a la pantalla. Sense  la necessitat de ser-ne usuari, tots a la sala s'uneixen ràpidament a través del seu dispositiu personal, comprovant que el seu nom apareix a la pantalla de la sala.

Uneix-te a través de qualsevol dispositiu amb un navegador web!

Joc

Responent preguntes en temps real a través de la interfície fàcil d'usar, juguen uns contra els altres amb l'objectiu d'encapçalar la taula de classificació a la pantalla, mentre que el creador del Kahoot! facilita i discuteix el contingut.

Avaluar formativament el coneixement individual i adaptar l'aprenentatge per avançar!


Aquesta aplicació ens permet fer una modificació significativa de la tasca, és a dir, que l'ús de Kahoot ajuda al professorat a recollir informació dels alumnes de manera ràpida i clara tot fent qüestions. Però no només és pels docents, sinó que qualsevol persona en pot fer un ús.



A més a més, pel que fa a la Taxonomia de Bloom un dels ítems que més destaca és el d'analitzar, perquè gràcies a les qüestions que es planteja la persona que les ha creat pot conèixer i investigar sobre aquelles respostes que han contestat les persones.


En aquesta aplicació una de les competències del currículum d'educació primària que més es treballa és la competència social i ciutadana, perquè els alumnes no només aprenen a treballar en grup i a fer debats sinó que també a respectar i valorar les opinions dels companys.

Interactivitat selectiva

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada