diumenge, 15 de març del 2015

WebQuest a l'aula!

Una WebQuest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d'Internet. Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un nou producte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
Definició consensuada a les segones jornades de Webquest (2006)



L'ús de les WebQuest a les aules suposa una forma d'utilitzar didàcticament Internet on es plantegen tasques en les quals els recursos es troben a la xarxa. 
L'activitat es centra en l'ús de la informació obtinguda a Internet (per analitzar, sintetitzar, comparar,...) més que en la recerca. D'aquesta manera els alumnes poden saber on trobar la informació i evitem que es pugui perdre.
L'alumne treballa individualment o col·lectivament construint el coneixement, el docent orienta tot el procés. 
Fomenta les competències derivades de l'ús d'Internet, ja que els alumnes naveguen per la xarxa realitzant les activitats. 
El més important és que són senzilles de planificar pel mestre, interessants pels alumnes i fàcils d'adaptar a les necessitats de l'aula. 

Aquí trobareu els passos per fer una WebQuest: Com fer una WebQuest

Google Sites ens ofereix la possibilitat de crear WebQuest de manera senzilla tot utilitzant les seves plantilles. La Maria del Mar Lluelles ens explica com crear-la a la seva pàgina web: Tutorial de Google Sites

Tanmateix també trobareu diferents plantilles com la Cerca del tresor creada per Núria Coma. O sinó WebQuest creades i amb una modalitat i tema específic a la pàgina de Directori de WebQuest


Aquesta aplicació ens permet fer una augment de la tasca, és a dir, l'ús d'aquesta eina ajuda al professorat a substituir una eina millorant el seu funcionament.




A més a més, pel que fa a la Taxonomia de Bloom un dels ítems que més destaca és el de avaluar, perquè gràcies a les qüestions i activitats que planteja la persona que les ha creat pot conèixer i investigar sobre aquelles respostes que han contestat els alumnes.


En aquesta aplicació una de les competències del currículum d'educació primària que més es treballa és la competència social i ciutadana, perquè els alumnes no només aprenen a treballar en grup i a fer debats sinó que també a respectar i valorar les opinions dels companys.

Interactivitat selectiva


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada