divendres, 15 de maig del 2015

La robòtica a les aules ... com? perquè?

Quan penso en robòtica la primera paraula que em ve al cap és: tecnologia. Però cercant i analitzant la informació a la xarxa sobre aquest tema he pogut comprovar que no només es centra en la tecnologia, tal com ens comenta Edukative, a la seva pàgina web, la robòtica engloba diferents àrees com les Ciències, la Tecnologia, l'Enginyeria i les Matemàtiques, a més a més, de les àrees de Lingüística i també de Creativitat.


La relació entre la temàtica del meu blog, les Ciències Experimentals, i la robòtica és l'experimentació mitjançant la resolució de problemes tot emprant el mètode de prova i error. Un exemple clar és l'ús de les Bee-Bot, una plataforma simple i de disseny per als nens i nenes. Un inici per aprendre i conèixer el control, el llenguatge direccional i programació. Però no només té en compte aquestes habilitats, quan a l'aula s'empra aquest tipus de tecnologia hi ha altres factors que entren en contacte. L'èxit de la resolució de problemes, la confiança en les habilitats i el treball en equip.

En definitiva, les Ciències Experimentals van agafades de la mà amb la robòtica pel que fa a l'assaig de les possibles solucions i l'aprenentatge a través de l'experiència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada